مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 07:552021-08-24اجتماعي

آب در خوزستان بوی زندگی نمی دهد


«آ» و «ب» در خوزستان دیگر به معنی مایه حیات در خوزستان نیستند، آب در خوزستان برابر است با تنش، بی آبی، سیل، وبا، آب همیشه در حال انتقال و منظره خشکی به جا مانده از آن.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، آ - ب دو حرف ابتدایی که هر دانش آموز ایرانی آن را یاد می گیرد تا بداند اولین چیزی که بابا به او داد، آب بود، تا بداند آب برابر است با زندگی.

مسئله آب در خوزستان اما متفاوت است، اگر آب باران باشد، سیل می شود، اگر آب رود باشد در حال خشکی است و اگر آب شرب باشد، به درد شست وشوی خودرو هم نمی خورد.

  آب در کتاب های درسی فقط در درس اول کتاب فارسی خلاصه نمی شود؛ در جغرافیا هم می خوانیم که خوزستان پرآب ترین استان کشور است اما این بار به جای درس زندگی از جغرافیا، پرسشی بزرگ و بی جواب در ذهن دانش آموز شکل می گیرد، اگر آب هست، چرا نمی توانیم آن را بخوریم؟ شاید دیگر کسی در خوزستان یادش نباشد آخرین بار کِی شیر لوله آب را باز کرد و مستقیم از آن خورد و این خاطره کوچک زمانی تلخ می شود که در خشک ترین استان های کشور هم می توان به راحتی شیر آب را باز کرد و از آن سیراب شد.

کیفیت آب خوزستان این روزها به حدی پایین است که حتی کارواش ها برای ایجاد جذابیت و جلب مشتری می نویسند: شست و شوی ماشین با آب تصفیه شده .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب در خوزستان بوی زندگی نمی دهد

آب در خوزستان بوی زندگی نمی دهد