مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 08:402021-08-24پزشكي

چند توصیه مهم به بیماران کرونایی


مصرف مواد غذایی صنعتی حاوی شکر مثل بیسکویت، کیک، مربا، نوشابه، ماءالشعیر و آبمیوه های صنعتی، انواع شیرینی و آبنبات و شکلات ممنوع است، لبنیات مثل ماست پروبیوتیک هر روز در کنار وعده های غذایی مصرف شود و مواد غذایی محرک مانند برخی ادویه های تند باید از برنامه غذایی حذف شود.

- فرح بخش به بیماران مبتلا به کرونا توصیه کرد مکمل های ویتامین D، ویتامین C و روی را در این دوران فراموش نکنند، هفته ای یک مکمل ویتامین دی 50 هزار واحدی از زمان شروع علائم تا یک ماه بعد ازاتمام علائم مصرف کنند، همچنین مکمل روی 75 تا 100 میلی گرم و مکمل ویتامین C با دوز 1000 میلی گرم به صورت روزانه تا دو هفته بعد از اتمام علائم باید مصرف شود.

این کارشناس ارشد بهبود تغذیه ادامه داد: از پودر جوانه ها مثل جوانه گندم، ماش، عدس در سوپ، آش و ماست نیز می توان به صورت روزانه استفاده کرد، ضمن اینکه از مصرف غذا های دیر هضم حاوی پنیر پیتزا، ماکارونی و قارچ باید خودداری شود.

وی گفت: در صورت اسهال مصرف مکمل ویتامین C تا برطرف شدن این مشکل ممنوع است ودر صورت اسهال از کته هویج با کمی روغن و نمک به اندازه به همراه ماست پروبیوتیک مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه مهم به بیماران کرونایی

چند توصیه مهم به بیماران کرونایی