مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 09:352021-08-24اقتصادي

مقایسه واکنش ایران و چین نسبت به کاهش جمعیت!


تنها سه هفته بعد از سرشماری نفوس و احساس خطر کاهش جمعیت در چین، قانونی تصویب شد که بر اساس آن، چین برای افزایش نرخ زاد و ولد به طور رسمی قوانین خود را در مورد داشتن فرزند تغییر داد و به زوج ها اجازه داده شد سه فرزند داشته باشند! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، مدتی پیش دو ابرقدرت جهان با یک واقعیت دلهره آور روبه رو شدند؛ نتایج سرشماری در ایالات متحده و چین نشان می دهد که هر دو کشور احتمالاً زودتر از آنچه تصور می کردند با کاهش جمعیت روبه رو خواهند شد.

علت آن این است که نرخ باروری به سرعت در حال کاهش پیدا کردن است.

زمانی که این اتفاق رقم بخورد، جمعیت پیرتر می شود و این امر می تواند مانع از رشد اقتصادی شود، این چیزی است که دولت ها معمولاً تمایل دارند از آن دوری جویند.

چین و ایالات متحده هنوز به آن نقطه از کاهش و سالمندی جمعیت نرسیده اند؛ با این حال، این یک مشکل سخت و دشوار است و راه حل آسانی ندارد.

برخی کشورها همچون روسیه، سعی کردند والدین را با استفاده از مشوّق های پولی به سمت بچه دار شدن سوق دهند اما تجربه نشان داده است سیاست هایی شبیه به این، به ندرت کارساز واقع می شوند؛ والدین نیاز به سیستم و نظامی دارند که خدمات بیشتری به آنها ارائه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقایسه واکنش ایران و چین نسبت به کاهش جمعیت!

مقایسه واکنش ایران و چین نسبت به کاهش جمعیت!