مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 10:402021-08-24اقتصادي

جزییات 8 ساله تورم/ از رکوردهای خاص تا گذر برجام و تندی های ارز


گذر هشت ساله بر نوسان تورم در دولت گذشته نشان از ثبت رکوردهای تورمی و البته حاکمیت تورم تک رقمی در مقاطعی آن دارد، دورانی که تحت تاثیر جریان های خاصی مانند برجام تا تبعات سیاست های پولی، ارزی و البته نحوه عملکرد مدیریتی دولت قرار دارد.

جایی که دولت یازدهم اقتصاد ایران را با تورم 35 درصدی تحویل گرفته اما با 45 درصد که رکورد بالاترین تورم سالانه این سال ها به شمار می رود، تحویل داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تورم از جمله شاخص های اقتصادی است که دولت ها در زمان تبلیغات انتخاباتی و حتی شروع دولت و در جریان آن بسیار روی آن مانور می دهند و از برنامه های محوری خود برای کنترل و ثبات اقتصادی یاد می کنند اما این که در عمل و در نتیجه عملکرد مدیریتی و البته فضای داخلی و خارجی حاکم بر کشور به چه نحوی پیش می روند، چندان با وعده های آنها منطبق نیست.

به بهانه اعلام تورم مرداد ماه سال جاری که نشان از نرخ بیش از 45 درصدی در پایان دولت دوازدهم دارد و همچنین پایان دوران هشت ساله دولت روحانی در دولت یازدهم و دوازدهم و شروع دولت جدید با ریاست رییسی و همچنین وضعیت تورم که طی این سال ها بسیار زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده مروری بر جریان این شاخص کلان اقتصادی در آمارهای مرکز آمار ایران قابل تامل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات 8 ساله تورم/ از رکوردهای خاص تا گذر برجام و تندی های ارز

جزییات 8 ساله تورم/ از رکوردهای خاص تا گذر برجام و تندی های ارز