مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 10:552021-08-24اقتصادي

تولید چای در کشور 25 درصد افزایش یافت


افزایش 25 درصدی تولید چای در کشور نشان دهنده کشش بازار به تولید این محصول و افزایش اقبال عمومی به چای ایرانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از صدا و سیما، حبیب جهان ساز اظهار داشت: در پنج ماهه امسال تولید چای خشک نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 25 درصدی داشته است که نشان دهنده کشش بازار به تولید این محصول و افزایش اقبال عمومی به چای ایرانی است.

رییس سازمان چای کشور گفت: امسال 114 هزار و 445 تن برگ سبز به ارزش 650 میلیارد تومان از چای کاران خریداری شده که 51 درصد آن برگ سبز درجه یک و 49 درصد برگ سبز درجه دو است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 75 درصد مطالبات چای کاران پرداخت شده که با پرداختی ها امروز این میزان به 80 درصد افزایش می یابد.

جهان ساز افزود: امسال 25 هزار و 750 تن چای خشک تولید شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 25 درصدی داشته که این رشد ناشی از افزایش اقبال عمومی به چای داخلی و البته افزایش انگیزه چای کاران برای تولید در راستای تخصص برخی تسهیلات از جمله وام کم بهره است.

رییس سازمان چای کشور ادامه داد: البته در حال حاضر مصرف چای در کشور حدود 100 هزار تن است که 30 هزار تن آن از طریق تولید داخلی و مابقی از طریق واردات تأمین می شود که این موضوع نشان دهنده آن است که پتانسیل مناسبی برای افزایش تولید چای در کشور وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید چای در کشور 25 درصد افزایش یافت

تولید چای در کشور 25 درصد افزایش یافت