مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 12:102021-08-24بين الملل

آمادگی روسیه در ایفای نقش مثبت در مذاکرات خلع سلاح اتمی کره


روسیه بر ایفای نقش سازنده جهت حل مشکلات خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره تاکید کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بیانیه وزارت خارجه  کره جنوبی آمده است: روسیه بر آمادگی خود جهت ایفای نقش سازنده در حل مسالمت آمیز مشکلات شبه جزیره کره تایید کرد.

بر اساس این گزارش، ایگور مورگالوف دیپلمات ارشد روس در این ملاقات با ضرورت از سرگیری سریع مذاکرات خلع سلاح اتمی با مشارکت کشورهای ذیربط  و گفت وگو بین کره شمالی و آمریکا و سئول و پیونگ یانگ جهت حفظ ثبات در شبه جزیره کره و منطقه تاکید کرد.

کره جنوبی نیز ابراز امیدواری کرده که روسیه به نقش سازنده خود در تضمین ثبات ادامه دهد و از تلاش های از سرگرفته شده برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی و همکاری دو کره حمایت کند.

روز دوشنبه، این دیپلمات ارشد روس با سونگ کیم ، فرستاده ویژه آمریکا در کره شمالی دیدار کرد تا درباره راه حل وضعیت در شبه جزیره کره گفت وگو کند.

علی رغم تاکید کره شمالی بر عدم گفت و گو با آمریکا تا تغییر رویکردهای این کشور و رفع تحریم ها، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی دوشنبه شب به وقت تهران گفت، ایالات متحده رویکرد خصمانه علیه پیونگ یانگ ندارد و آماده دیدار در هر زمان و مکانی با این کشوراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی روسیه در ایفای نقش مثبت در مذاکرات خلع سلاح اتمی کره

آمادگی روسیه در ایفای نقش مثبت در مذاکرات خلع سلاح اتمی کره