مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 16:302021-08-24اقتصادي

آذربایجان شرقی با تولید 1.2 میلیون تن محصولات باغی رتبه ششم کشور


رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از 3.

5 درصد باغات کشور در استان قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که آذربایجان شرقی دارای 103 هزار هکتار باغ درختان مثمره است، اظهار کرد: این استان از نظر سهم باغات کشور دارای رتبه هفتم و از لحاظ تولید محصول با تولید بیش از یک میلیون و 200 هزار تن، رتبه ششم کشور را به اختصاص داده است.

وی در خصوص محصولات عمده باغی استان، تشریح کرد: محصول سیب با سطح بارور 34 هزار و 243 هکتار، انگور با سطح بارور 17 هزار هکتار، گردو با سطح بارور 11 هزار و 119 هکتار، زردآلو با سطح بارور 8471  هکتار و بادام با سطح بارور 4772 هکتار، محصولات عمده باغی تولید شده در استان را شامل می شوند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به جایگاه استان در حوزه تولید محصولات باغی کشور، افزود: آذربایجان شرقی  در تولید زردآلو، سیب و آلبالو دارای  رتبه دوم، در تولید گردو دارای رتبه سوم، در تولید گوجه فرنگی گلخانه ای و گل محمدی دارای رتبه چهارم و در تولید  انگور دارای رتبه پنجم کشوری است.

وی در خصوص آخرین وضعیت باغات  هسته دار در استان نیز اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات هسته دار استان بالغ بر 21 هزار و 618 هکتار بوده که از این اراضی سالانه بیش از 168 هزار تن محصول به دست می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی با تولید 1.2 میلیون تن محصولات باغی رتبه ششم کشور

آذربایجان شرقی با تولید 1.2 میلیون تن محصولات باغی رتبه ششم کشور