مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 17:012021-08-24بين الملل

شکایت لبنان از شرکت انگلیسی درپرونده انفجار بیروت


روزنامه «فایننشال تایمز» اعلام کرد که وکلای لبنانی علیه شرکت ثبت شده در انگلیس به دلیل نقش احتمالی آن در انفجار سال گذشته بندر بیروت به دادگاه عالی لندن شکایت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه روسیاالیوم شامگاه سه شنبه با اعلام این خبر نوشت که طرف های این پرونده که علیه شرکت سفارو لیمیتد (Safro Limited) شکایت کرده اند، افزون بر کانون وکلای لبنان، شامل چهار طرف دیگر از جمله بازماندگان و خانواده های دو نفر از کشته شدگان بندرگاه بیروت است.

شکایت کنندگان، شرکت شیمیایی ثبت شده در انگلیس را به ذخیره سازی غیر علمی و نگهداری نامناسب صد ها تن نیترات آمونیوم که در 4 آگوست 2020 به بزرگ ترین انفجار غیر هسته ای در تاریخ جهان انجامید، متهم کرده اند.

وکلا لبنانی می گویند این شکایت کوششی برای پاسخگو کردن کسانی است که گمان می رود مسئول انفجار بیروت بودند که مناطق گسترده ای از پایتخت را ویران کرد و 218 نفر کشته و هزاران نفر زخمی بر جا گذاشت.

وکلای لبنانی در درخواست شکایت خود خواستار پرداخت خسارت از سوی شرکت سفارو لیمیتد شده اند.

در دادخواست آن ها آمده است که شرکت یاده شده مالک 2750 تن نیترات آمونیوم در بیروت بوده است که قصد تحویل این محموله را به یک کارخانه تولید ترقه در موزامبیک داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت لبنان از شرکت انگلیسی درپرونده انفجار بیروت

شکایت لبنان از شرکت انگلیسی درپرونده انفجار بیروت