مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 02:152021-08-24بين الملل

طرح «نفتالی بنت» برای تشکیل یک ائتلاف منطقه ای علیه ایران


نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو روز پیش از نخستین دیدار رسمی خود با رییس جمهور ایالات متحده گفت که قصد دارد شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری را توسعه دهد.

- به نقل از روزنامه جروزالم پست، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفرش به واشنگتن و دیدار با مقامات آمریکا در مصاحبه ای با روزنامه نیویورک تایمز که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که به توسعه شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری ادامه خواهد داد.

وی همچنین وعده داد که کابینه تحت امرش یک سیاست بلندمدت مبتنی بر رشد عادی در شهرک های یهودی نشین کنونی در کرانه باختری را بسط و توسعه دهد.

این در حالی است که از دیدگاه منتقدان، این شهرک های یهودی نشین طبق قوانین بین المللی غیرقانونی بوده و مانعی بر سر راه تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی در آینده است.

از سوی دیگر برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که نفتالی بنت امیدوار است با تمرکز بر موضوع ایران، از دیدار با جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده به مثابه فرصتی برای متقاعد سازی بلندپایه ترین مقام کاخ سفید به وجود گزینه های جایگزین و بهتر (!) از پیوستن مجدد واشنگتن به توافق هسته ای 2015 ایران (برجام) بهره ببرد.

بنت در این مصاحبه گفت که در دیدار با بایدن یک راهبردی جدید را درباره ایران مطرح خواهد کرد که شامل تقویت روابط با کشورهای عرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح «نفتالی بنت» برای تشکیل یک ائتلاف منطقه ای علیه ایران

طرح «نفتالی بنت» برای تشکیل یک ائتلاف منطقه ای علیه ایران