مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 03:552021-08-25اجتماعي

نمای مطلوب یک حق اجتماعی است/ لزوم الگوسازی در زمینه نمای ساختمان


نمای مطلوب یک حق اجتماعی است/ لزوم الگوسازی در زمینه نمای ساختمان - ایسنا/قم نمای مطلوب یک حق اجتماعی است/ لزوم الگوسازی در زمینه نمای ساختمان جلال محدثی بیان کرد: معماری در واقع پاسخ به شرایط زمانی است و انتظار می رود در خصوص نما، معماری بومی و مطابق با اقلیم شهر رعایت شود.

وی با بیان اینکه اگر شاخصه های نمای مطلوب را به مشخصات بصری آن محدود کنیم، به درک درستی از نما نرسیده ایم، افزود: باید توجه داشت که نما صرفا یک تابلو نیست و نمای بیرونی و درونی هر ساختمان باید همخوانی لازم را داشته باشند.

این کارشناس معماری در ادامه اظهار کرد: یک نما باید دارای مولفه هایی همچون زیبایی بصری، ایمنی و کیفیت و سنخیت با اقلیم و فرهنگ جامعه باشد.

محدثی در بیان تاثیر سلیقه کارفرمایان بر نمای ساختمان عنوان کرد: به طور کلی ملاک قرار گرفتن سلیقه کارفرمایان یک مسئله حقوقی است اما باید توجه داشت که نما دارای دو جنبه حقوقی به شکل فردی و اجتماعی است.

وی افزود: از منظر جنبه فردی،کارفرما از آن جهت که مالک است، قادر به اعمال سلیقه است اما اساسا چون نما مربوط به خارج از ساختمان است، حقوق عمومی تعیین کننده طرح آن خواهد بود.

این معمار در خصوص راهکارهای تعاملی معماران با کارفرمایان برای دست یابی به نمای مطلوب خاطرنشان کرد: در وهله اول باید کافرمایان را نس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمای مطلوب یک حق اجتماعی است/ لزوم الگوسازی در زمینه نمای ساختمان

نمای مطلوب یک حق اجتماعی است/ لزوم الگوسازی در زمینه نمای ساختمان