مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 04:402021-08-25اقتصادي

وضعیت بارش در پاییز امسال


رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت بارش در پاییز از احتمال تداوم تنش آبی در برخی شهرها و روستاهای کشور طی این فصل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه بارندگی در کشور طی پاییز امسال به طور نسبی کمتر از نرمال خواهد بود، اظهار کرد: در پاییز پیش رو سامانه هایی از کشور عبور خواهند کرد و شاهد بارندگی هایی در سطح کشور خواهیم بود اما مدل های پیش بینی و مقایسه برآیند مجموع بارش های پاییزه امسال -که اصطلاحا به آن بارش های تجمعی گفته می شود - با متوسط بارش های تجمعی کشور نشان می دهد که مقدار بارندگی طی پاییز امسال نسبت به بلند مدت کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل پاییز و کاهش دمای هوا مصرف انرژی و آب نیز کاهش پیدا می کند، گفت: نیاز آبی و مصرف انرژی در فصل پاییز به ویژه در اوایل این فصل که هوا مطلوب است نسبت به تابستان کمتر می شود و در نتیجه بارش های پاییزه ذخیره ای برای آینده خواهند بود.

با این حال گرچه با فرا رسیدن فصل پاییز فشار مصرف کمتر می شود اما نباید فراموش کنیم که از یک دوره خشک و تابستانی توام با تنش آبی وارد این فصل شده ایم بنابراین این تنش آبی تا جاری شدن آب در رودخانه ها و پر شدن نسبی سفره های زیرزمینی همچنان باقی خواهد ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بارش در پاییز امسال

وضعیت بارش در پاییز امسال