مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 05:552021-08-25اقتصادي

غفلت از سرمایه عظیم صنایع دستی کهن شهر همدان


همدان_صنایع دستی دیار هگمتانه یکی از مهمترین ظرفیتهایی است که در نگاه کلان و خرد به این کهن شهر جهان توسط متولیان امر مغفول واقع شده است.

- خبرگزاری مهر _ گروه استان ها: همدان با پیشینه تمدنی طولانی در زمینه شهرنشینی یکی از استان های دارای مشاغل سنتی و صنایع دستی متنوع در سطح کشور است، مشاغلی که طی دوره های مختلف تاریخی متناسب با زیست بوم فرهنگی شهر تشکیل شده اند و دربرگیرنده تاریخی به قدمت همدان هستند.

از این میان می توان به مشاغل و حرفه های خاصی از جمله تجارت، کفاشی، پاره دوزی، کلاهدوزی، لحاف دوزی، حلاجی، تلمبه سازی، سنگ تراشی، حلبی سازی، مسگری، آهنگری، شانه سازی، پالان دوزی، سراجی و زین و برگ سازی، نعلبندی، جولایی، رنگرزی، طلاجویی، گاری و درشکه سازی، دلاکی و سلمانی گری اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از بضاعت های خیلی خوب بافت تاریخی همدان با توجه به اینکه همدان در مسیر جاده ابریشم قرار دارد وجود مشاغلی است که از دیر باز در همدان شکل گرفته اند و کماکان فعال هستند.

علی مالمیر ادامه داد: سراها، کاروانسراها و بازارهای تخصصی مانند حلبی سازها، بازار فرش، حوزه چرم، حوزه نساجی وجود دارند که به نسبت باقی مناطق نسبتاً تنوع خوبی دارد، هنوز در سطح شهر ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از سرمایه عظیم صنایع دستی کهن شهر همدان

غفلت از سرمایه عظیم صنایع دستی کهن شهر همدان