مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 07:352021-08-25فرهنگي

نخستین رویداد رقابتی آبرنگ « نقش عشق»برگزار می شود/هنر در خدمت فرهنگ عاشورا


نگارگر برجسته اصفهانی با اشاره به برگزاری رویداد رقابتی آبرنگ «نقش عشق» با محوریت تأثیر عاشورا در زمینه سازی ظهور گفت: آثار تجسمی یک زبان بین المللی در اشاعه فرهنگ عاشورا هستند.

- با اشاره به برگزاری رویداد رقابتی آبرنگ نقش عشق با محوریت تأثیر عاشورا در زمینه ساز ظهور و نقش آثار تجسمی به ویژه هنر نقاشی در ماندگاری فرهنگ عاشورا، اظهار داشت: علاوه بر هنرمندان همه افراد می توانند در اشاعه قیام حضرت ابا عبدالله حسین (ع) سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: آثار تجسمی نیز با توجه به عدم نیاز به تکلم و نوشتار به عنوان زبان بین المللی در اشاعه فرهنگ عاشورایی تأثیر بسزایی دارد.

نگارگر برجسته اصفهانی هنر را ابزاری برای نشان دادن قیام امام حسین (ع) به عموم مردم دانست و افزود: اتفاق ناگواری که بر خاندان پیامبر گرامی اسلام رخ داد و ظلم و ضربه بزرگی که بنی امیه در حق اسلام ایجاد کرد را می توان با این زبان عرضه کرد.

هنر در خدمت فرهنگ عاشورا وی معتقد است که هنرمند می تواند پیام امام حسین (ع) را که در آخرین لحظات فرمودند، هل من ناصر ینصرنی؟ را به گوش جهانیان برسانند تا هر کسی به اندازه توان خود یاری رسان فرهنگ عاشورایی باشد.

بدرالسماء خاطر نشان کرد: امروزه هنرمندان جوان ما علاقه مند به این موضوع بوده و خوشبختانه حوزه هنری این امکان را فراهم کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین رویداد رقابتی آبرنگ « نقش عشق»برگزار می شود/هنر در خدمت فرهنگ عاشورا

نخستین رویداد رقابتی آبرنگ « نقش عشق»برگزار می شود/هنر در خدمت فرهنگ عاشورا