مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 07:352021-08-25اقتصادي

تعلل ایران در بهره برداری از فرصت 16 میلیارد دلاری بازسازی بخش کشاورزی سوریه


بخش کشاورزی سوریه حداقل 16 میلیارد دلار در دوران بحران خسارت دیده و دولت سوریه در تلاش است تا در این بخش علاوه بر فعال سازی ظرفیت های داخلی با جذب سرمایه خارجی به ویژه از سوی کشورهای حامی سوریه در دوران جنگ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کشاورزی یکی از پایه های اصلی اقتصاد *خسارت 16 میلیارد دلاری بخش کشاورزی سوریه  بخش کشاورزی در طول بحران آسیب زیادی متحمل شده است.

وزیر کشاورزی سوریه دراین باره اذعان می کند که بخش کشاورزی درنتیجه نابودی اراضی، تخریب شبکه های آبیاری و چاه ها و از بین رفتن بخش های تولید محصولات تحت تأثیر جنگ قرار گرفت.

هم چنین این اقدامات منجر به کاهش مساحت اراضی زیر کشت و کاهش نسبی تولیدات کشاورزی شد.

طبق اعلام این وزارتخانه، تخریب زمین های کشاورزی و تجهیزات مربوطه، بیش از 16 میلیارد دلار خسارت در پی *فرصت بزرگ ایران برای بازسازی بخش کشاورزی سوریه این شرایط فرصت ویژه ای را برای سرمایه گذاری سایر کشورها به خصوص ایران فراهم کرده؛ چراکه دولت سوریه بارها اعلام کرده است که از سرمایه گذاری متحدان خود در دوره بازسازی استقبال می کند.

ایران می تواند از طریق سرمایه گذاری در این بخش، ضمن همکاری با دولت سوریه جهت بازسازی و احیای صنعت کشاورزی، از سود حاصل از این سرمایه گذاری نیز برخوردار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلل ایران در بهره برداری از فرصت 16 میلیارد دلاری بازسازی بخش کشاورزی سوریه

تعلل ایران در بهره برداری از فرصت 16 میلیارد دلاری بازسازی بخش کشاورزی سوریه