مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 08:052021-08-25اقتصادي

احداث 3 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای چاه های کشاورزی


مجری طرح برق رسانی روستایی و چاه های کشاورزی کشور با اشاره به مذاکرات خود با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از پیگیری ها برای احداث 3 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای چاه های کشاورزی خبر داد.

- به نقل از صدا و سیما، مجری طرح برق رسانی روستایی وچاه های کشاورزی کشور در همین خصوص گفت: براساس مذاکراتی که با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در حال انجام است، به منظور تأمین برق برق چاه های کشاورزی به دنبال احداث 3 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر هستیم.

علی چهل امیرانی با اشاره به این که یکصد هزار حلقه چاه کشاورزی بدون برق در کشور وجود دارد از سوخت گازوییل برای پمپاژ آب استفاده می کنند خاطرنشان کرد: به منظور تأمین برق چاه های کشاورزی در حال پیگیری برای احداث 3 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر هستیم که باعث صرفه جویی عظیمی در مصرف سوخت خواهد شد.

به گفته وی، هر حلقه چاه کشاورزی سالانه به طور میانگین 11 هزار لیتر سوخت مصرف می کند که برقدار کردن این چاه ها از طریق انرژی های تجدیدپذیر، می تواند در حفظ محیط زیست، کمک به شبکه برق، جلوگیری از قاچاق سوخت و رونق صنایع مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر مؤثر باشد.

مجری طرح برق رسانی روستایی کشور اضافه کرد: این نیروگاه ها از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث و بازگشت سرمایه آن از محل منابع حاصل از صرفه جوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 3 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای چاه های کشاورزی

احداث 3 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای چاه های کشاورزی