مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 09:552021-08-25بين الملل

تحرکات آمریکا برای نفوذ در میان قبایل اطراف صنعاء


یک وب سایت یمنی ضمن اعلام دیدار کاردار سفارت آمریکا در یمن با سران قبایل اطراف صنعا، گزارش کرد، واشنگتن پس از شکست طرح های قبلی ‎اش در یمن، در حال عضوگیری مجدد از میان مزدوران برای اجرای دستورکارهایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اخیرا کتی وستلی کاردار سفارت آمریکا در در این خصوص نوشت، آمریکا پس از ناکامی از تکیه کردن بر قوای سیاسی متحدش در یمن، تحرکاتی را برای نفوذ در میان قبال یمنی اطراف یمن که متحد ائتلاف سعودی هستند، آغاز کرده تا روند عضوگیری مزدور برای خود در داخل یمن را از سر بگیرد.

این وب سایت یمنی افزود، تحرکات مذکور واشنگتن در برهه کنونی که همزمان با ادعای این کشور برای بازگشایی سفارتش در صنعاء آغاز شده، نشان می دهد آمریکا دنبال احیای روند معمول قبیله ای و سیاسی خود که طی دهه های گذشته برای اجرای دستورکارهایش استفاده می کرده، است.

در ادامه این گزارش آمده، کوبیده شدن درهای قبایل صنعاء توسط آمریکا حاکی از آن است که واشنگتن در راستای ایجاد خط مستقیم با قبایل صنعاء تلاش می کند.

  حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز (چهارشنبه) در توییتی به انتقاد از آمریکا پرداخت.

وی در توییتر نوشت: آمریکا در پشت پرده  درد و رنج ماست و بالاتر از آن با این موضوع (جنگ یمن) در حال تجارت است و از آن به عنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات آمریکا برای نفوذ در میان قبایل اطراف صنعاء

تحرکات آمریکا برای نفوذ در میان قبایل اطراف صنعاء