مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 11:552021-08-25سياسي

مرکز پژوهش ها: وزیر بهداشت نباید تعارض منافع داشته باشد


مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی اعلام کرد: مقامات عالی وزارت بهداشت از جمله وزیر بهداشت، نباید تعارض منافع داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، مرکز پژوهش های مجلس با انتشار گزارشی ضمن تاکید بر اینکه یکی از دلایل مهم عدم اجرای کامل برنامه هایی مانند پرونده الکترونیک سلامت ، پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز تعارض منافع ارزیابی می شود، اعلام کرد: مقامات عالی وزارت بهداشت از جمله وزیر بهداشت، نباید تعارض منافع داشته باشند.

متن این گزارش به شرح زیر است:  خلاصه : امروزه از تعارض منافع به عنوان یکی از ریشه های فساد و سوء مدیریت یاد می شود که به طور خلاصه به معنای تعارض میان منافع شخصی یا گروهی اشخاص با منافع ملی و عمومی است.

تعارض منافع انواع و مصادیق گوناگونی دارد که برخی از آنها عبارتند از: اتحاد قاعده گذار- مجری، اتحاد ناظر- منظور، و وزارتخانه های مربوطه است.

در صورتی که این قانون را نمایندگانی تدوین کنند که خود در جایگاه تعارض منافع بوده و وزارتخانه هایی اجرا کنند که خود مشمول قانون هستند قطعاً این قانون کشور را به سر منزل مقصود نخواهد رسانید.

3.

  زیرساخت های اطلاعاتی برای مدیریت تعارض منافع در سطوح عملیاتی: مدیریت تعارض منافع در سطوح عالی نظام سلامت به دلیل محدودیت مشاغل و موقعیت های آن، پیچیدگی های کمتری خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز پژوهش ها: وزیر بهداشت نباید تعارض منافع داشته باشد

مرکز پژوهش ها: وزیر بهداشت نباید تعارض منافع داشته باشد