مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 03:352021-08-26اقتصادي

تأثیر مستقیم کشت مکانیزاسیون برنج در کاهش تغییر کاربری اراضی کشاورزی


در چند سال اخیر تغییر کاربری زمین های کشاورزی و در نتیجه ویلا سازی به یک معضل در استان های به ویژه گیلان تبدیل شده ولی جلوگیری از تغییر کاربری و ویلا سازی در شالیزارها یکی دیگر از فواید توسعه مکانیزاسیون در تولید برنج است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، گیلان یکی از استان هایی با انواع محصولات کشاورزی است به گونه ای که بخش اعظمی از اقتصاد این استان بر مبنای کشاورزی شکل گرفته است.

در گیلان محصولات کشاورزی مختلفی از جمله بادام زمینی و زیتون کاشت و برداشت می شوند ولی برنج مهم ترین محصول کشاورزی در این استان حاصلخیز است و با توجه به عواملی از جمله بالا بودن مصرف سرانه برنج در  کشور، امکان زراعت این محصول در شرایط خاص آب و هوایی این محصول را به یکی از استراژتیک ترین محصول کشاورزی در گیلان مبدل کرده است.

همواره یکی از عمده ترین نگرانی های شالیزاران در کشور افزایش  ضایعات محصول کشت شده است به گونه ای شالیکاران هرساله بخش قابل توجه ای از محصول خود را از دست داده و به آنان ضرر مالی بسیار زیادی اعمال می شود.

به این دلیل در چندین سال گذشته کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی تأکید بسیار زیادی به افزایش کشت و برداشت مکانیزاسیون محصولات کشاورزی ازجمله برنج دارند زیرا این امر منجر به کاهش ضایعات در محصول برنج شده و دغدغه شالیزاران را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر مستقیم کشت مکانیزاسیون برنج در کاهش تغییر کاربری اراضی کشاورزی

تأثیر مستقیم کشت مکانیزاسیون برنج در کاهش تغییر کاربری اراضی کشاورزی