مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 07:302021-08-26سياسي

امضای تفاهم نامه نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و میراث فرهنگی


نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و اداره کل میراث فرهنگی فارس برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارت تفاهم نامه امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک فرهنگی میان نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به آیه 21 سوره احزاب، گفت: تمدن اسلامی و ایرانی ما در طول تاریخ و در بالندگی های خود از شخصیت بزرگ پیامبر متأثر بوده است و ما نمی توانیم منکر این قضیه شویم.

آیت الله دژکام افزود: وقتی امروز در دنیا بی هیچ تردیدی در تقسیم حوزه های تمدن مختلف، قسمت مهمی متعلق به تمدن اسلامی است.

وی گفت: در زمینه میراث معنوی و فرهنگی، در سالگرد بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) متأسفانه اتفاقی که باید، در شیراز نیفتاد و ما فراموش کردیم که میراث تعزیه، متعلق به ماست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه میراث فرهنگی فقط ساختمان و بنای تاریخی نیست افزود: شیراز می تواند با اجرای برنامه های شاخص تعزیه و مرثیه سرایی در روز شهادت شاهچراغ (ع) در سطح بین المللی، بدرخشد.

آیت الله دژکام گفت: بر اساس منابع تاریخی، از محله گلشن (کشن) شیراز تا محل شهادت حضرت شاهچراغ (ع) که حرم ایشان قرار دارد، یعنی مسیری 12 کیلومتری حضرت شاهچراغ (ع) ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای تفاهم نامه نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و میراث فرهنگی

امضای تفاهم نامه نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و میراث فرهنگی