مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 12:102021-08-26سياسي

رشد مطبوعات از آمار تا واقعیت


تعطیلی افزون بر 80 درصد رسانه ها حامل پیام ناخوشایند مسئولیت گریزی دولت در بسترسازی فعالیت، ضعف مهارت و فقر تولید محتوا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علی اکبر روح نواز در یادداشتی نوشت: اعتماد مجلس به آقای محمد مهدی اسماعیلی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متعاقب استقبال گسترده و پیشاپیش اهالی رسانه، مسئولیت او را در قبال این مجموعه مضاعف کرد.

مطابق با سامانه جامع رسانه های کشور، هم اکنون 13 هزار و 210 رسانه( اعم از چاپی و الکترونیک) در کشور دارای مجوز انتشار هستند که سهم رسانه های چاپی( روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه و فصلنامه) از این مقدار 6 هزار و 916 فقره است.

گزارش تجمیعی پرداخت یارانه به رسانه ها در سال 99 (چاپی و الکترونیک) نشان می دهد که فقط تعداد یک هزار و 767 رسانه مشمول دریافت یارانه کاغذ با حداقل 600 هزار تومان( برای دو دوره 6 ماهه) شدند! که شامل 13 درصد کل رسانه های کشور می شود.

به شخصه مخالف انحصار در صدور مجوز کسب و کار اصناف و مشاغل خاص هستم و آن را منشاء فساد می دانم- مصداق بارزش در صنف وکلا و پزشکان جریان دارد- اما در عین حال رشد انفجارآمیز مطبوعات و رسانه را محصول و معلول یک تب و بیماری خطرناک به نام (آمارسازی و آماربازی) در پرتو اکتفای صرف به صلاحیت های عمومی در احراز صلاحیت ها می دانم که بایست علاج شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد مطبوعات از آمار تا واقعیت

رشد مطبوعات از آمار تا واقعیت