مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 14:402021-08-26سياسي

برای ارتقاء جایگاه علمی کشور برنامه مشخصی داریم


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای ارتقاء جایگاه علمی کشور برنامه مشخصی داریم، گفت: برای مرجعیت علمی دانشگاه ها نیر برنامه هایی در نظر گرفته ایم.

- پروفسور محمدعلی زلفی گل در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: این برنامه ها را با کمک نهادهای فرادستی مانند مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هییت وزیران به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که در طی دوره چهار ساله شاهد ارتقاء مرجعیت علمی کشور باشیم.

وی در تشریح برنامه های ارتقاء جایگاه علمی کشور بیان کرد: دیپلماسی علم، ترویج علم و مرجعیت علمی از جمله این برنامه هاست که هر کدام به اقدامات علمی نیاز دارد و این اقدامات را باید به صورت برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر بگیریم.

زلفی گل اضافه کرد: در اولین فرصت اقدامات کوتاه مدت را برای ارتقاء علمی آغاز می کنیم و نقطه آغاز تلاش این است که مجلات خود را بین المللی کنیم تا در پایگاه های اطلاعات علمی نمایه شوند و محققان سایر کشورها نیز از آنها بهره ببرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با بازگشایی دانشگاه ها از مهرماه و در شرایط کرونایی بیان کرد: در این باره تابع ستاد ملی کرونا هستیم و هر تصمیمی این ستاد بگیرد را اجرا خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای ارتقاء جایگاه علمی کشور برنامه مشخصی داریم

برای ارتقاء جایگاه علمی کشور برنامه مشخصی داریم