مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 05:202021-08-27سياسي

مرکز پژوهش های مجلس خواستار تفکیک بافت تاریخی از فرسوده شد


مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی جایگاه بافت های تاریخی در طرح باز آفرینی شهری پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز پژوهش های مجلس، معاونت مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز در گزارشی به بررسی جایگاه بافت های تاریخی در طرح بازآفرینی شهری پرداخت.

در این گزارش می خوانیم: در کلامی موجز بازآفرینی شهری را می توان فرایند زیست پذیر کردن مناطق شهری کم کیفیت با حداکثر مشارکت ذی نفعان شهری و مدیریت یکپارچه در سطح محلی ، دانست.

فلسفه شکل گیری این مفهوم را می توان به انقلاب صنعتی، پیشرفت های تکنولوژیکی و افزایش جمعیت شهرها و به تبع آن پاسخگو نبودن بافت های ناکارآمد شهری به نیاز شهروندان، مرتبط دانست.

در ادامه این گزارش آمده: مفهومی که در آن اصولی نظیر نقش حمایتگر و تسهیل گر دولت، توجه به محوریت مدیریت شهری، رویکرد چند وجهی، رویکرد محله محور، رویکرد تقاضا محور، توجه به بستر فعالیت، مشارکت مردمی، تأکید بر توسعه درونی و پایدار، اولویت بندی محلات و همچنین توجه توأمان به پیشگیری و حل مسئله بر آن، حاکم است.

در هر روی، این جریان در کشور ما نیز عقبه ای قابل توجه دارد.

در این گزارش با بیان این نکته که شکل گیری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و ایجاد ساختارهای مرتبط با آن در استان ها و شهرداری ها، ریشه در پیگیری طرح ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز پژوهش های مجلس خواستار تفکیک بافت تاریخی از فرسوده شد

مرکز پژوهش های مجلس خواستار تفکیک بافت تاریخی از فرسوده شد