مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 07:302021-08-27بين الملل

مدل نشست بغداد می تواند به رفع برخی بن بست ها در مذاکرات وین کمک کند


یک کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به ابتکار عراق به منظور برگزاری نشست بغداد با حضور برخی از کشورهای مهم منطقه گفت: مدل نشست بغداد می تواند جایگزین مناسبی برای درخواست های منطقه ای باشد که توسط آمریکا و اعضای برجام دنبال می شود.

- مدل نشست "بغداد" می تواند به رفع برخی بن بست ها در مذاکرات "وین" کمک کند یک کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به ابتکار عراق به منظور برگزاری نشست بغداد با حضور برخی از کشورهای مهم منطقه گفت: مدل نشست بغداد می تواند جایگزین مناسبی برای درخواست های منطقه ای باشد که توسط آمریکا و اعضای برجام دنبال می شود.

رضا ذبیحی در گفت وگو با ایسنا در خصوص اهداف عراق از برگزاری نشست بغداد گفت: عراق از برگزاری این نشست دو هدف مهم را دنبال می کند، نخست اینکه با این اقدام درصدد است پرستیژ و جایگاه منطقه ای و بین المللی خود را ارتقا داده و خود را به عنوان یک کشور میانجی و دارای مواضع متعادل و متوازن نشان دهد.

وی افزود: دومین هدف بغداد از برگزاری این نشست سعی در حداکثر سازی تامین منافع ملی خود از طریق حل و فصل نمودن چالش های منطقه ای میان قدرت های بزرگ منطقه است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عراق در دوره دولت کنونی بر این باور است که حل و فصل اختلافات و مشکلات منطقه ای میان قدرت های منطقه به ویژه ایران و عربست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدل نشست بغداد می تواند به رفع برخی بن بست ها در مذاکرات وین کمک کند

مدل نشست بغداد می تواند به رفع برخی بن بست ها در مذاکرات وین کمک کند