مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 11:252021-08-27فرهنگي

درگذشت پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان بر اثر کرونا


استاد غلام رضا آستی کردیانی، پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان پنج شنبه، چهارم شهریور ماه، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

- ایسنا/خراسان رضوی استاد غلام رضا آستی کردیانی، پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان پنج شنبه، چهارم شهریور ماه، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

حسین علی آستی، فرزند این هنرمند موسیقی مقامی خراسان در گفت وگو با ایسنا با اعلام خبر درگذشت استاد غلام رضا آستی کردیانی، اظهار کرد: پدر سحرگاه پنج شنبه، 4 شهریور ماه، بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به بیماری کرونا فوت کردند و عصر همان روز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراسم تشییع در زادگاه و محل زندگی شان برگزار شد.

وی ادامه داد: ایشان در روستای کردیان از توابع شهرستان باخرز زندگی می کردند و پنج پسر و سه دختر داشتند.

همچنین صادق شریفی نسب، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت جام در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سبک زهراجان در موسیقی مقامی خراسان به نام استاد آستی ثبت شده است، گفت: در ایامی که استاد در قید حیات بودند و با ایشان رفت و آمد داشتیم، درباره موسیقی زهرا جان روایت می کردند زمانی که پیشکسوت آستی در شهر تهران سرباز بودند، عاشق دختری به نام زهرا می شوند و مسائلی پیش می آید که ایشان به عشق شان نمی رسند و تمام قطعه های موسیقی که اجرا می کردند در وصف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگذشت پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان بر اثر کرونا

درگذشت پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان بر اثر کرونا