مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 13:102021-08-27اقتصادي

مهار و کاهش تورم در مرکز توجه دولت سیزدهم


کنترل و کاهش تورم یکی از دغدغه های اصلی دولت است به طوری که وزیر صنعت، معدن وتجارت دولت سیزدهم اعلام کرده است تا سال 1402 نرخ تورم به نصف نرخ سال 1399 می رسد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، با تشکیل کابینه و استقرار دولت جدید، به تدریج برنامه ها و اهداف تعیین شده، جنبه مرحله اجرا می شود.

باتوجه به اینکه مشکل کنونی جامعه، مشکلات و چالش های اقتصادی است، رییس جمهوری و وزرای دولت سیزدهم رشد اقتصادی، کنترل تورم، کاهش بیکاری و سر و سامان دادن به اقتصاد و معیشت مردم را به عنوان اولویت اصلی مطرح کرده اند.

بر این اساس، رییس جمهوری از ابتدای کار تاکنون بارها بر مسئله تورم، نقدینگی و افزایش ارزش پول ملی تأکید کرده و اعضای تیم اقتصادی خود را نیز در همین راستا انتخاب کرده است.

این هماهنگی مورد انتظار ناشی از این رویکرد در انتخاب تیم اقتصادی است.

سیدرضا فاطمی امین ، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن وتجارت در جلسه دفاع از خود در مجلس شورای اسلامی تورم را یک بیماری مزمن در اقتصاد ایران دانست و از کاهش آن به نصف تورم سال 1399 در سال 1402 و پس حرکت به سمت تک رقمی شدن، سخن گفت.

سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد نیز با بی سابقه و مزمن خواندن تورم کنونی در جلسه مجلس گفت: در کوتاه مدت مهمترین اولویت وزارت امور اقتصاد و دارایی کمک به ثبات اقتصاد کلان و مهار پایدار تورم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار و کاهش تورم در مرکز توجه دولت سیزدهم

مهار و کاهش تورم در مرکز توجه دولت سیزدهم