مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 00:352021-08-27بين الملل

توانایی هسته ای چین به زودی از روسیه پیشی می گیرد


یک مقام بلندپایه ارتش ایالات متحده اعلام کرد که چین به زودی با پیشی گرفتن از روسیه در حوزه توان تولید سلاح هسته ای به عنوان «تهدید امنیتی درجه یک» آمریکا مطرح می شود.

- به نقل از رویترز، توماس بوسییِر سپهبد نیروی هوایی ایالات متحده و معاون فرمانده ستاد فرماندهی استراتژیک ایالات متحده که بر زرادخانه هسته ای آمریکا نظارت می کند، گفت که توسعه قابلیتهای هسته ای چین دیگر با این ادعای عمومی که پکن خواهان حفظ حداقل سطحی از بازدارندگی هسته ای است، مطابقت ندارد.

وی در ادامه افزود که چین به زودی با پیشی گرفتن از روسیه در صدر تهدیدات هسته ای برای ایالات متحده قرار گرفت.

بوسییِر در یک همایش آنلاین گفت: اینجا یک نکته وجود دارد، یک مقطع انتقالی که در آن شمار تهدیدهای چین از شمار تهدیدهایی کنونی روسیه پیشی خواهد گرفت .

این فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفت که این تصمیم صرفاً بر مبنای شمار کلاهکهای هسته ای ذخیره پکن و همچنین نحوه عملکرد آنها در زمینه عملیاتی است.

گفتنی است، ایالات متحده برخلاف روسیه هیچگونه معاهده یا سازوکار گفتگو با چین بر سر موضوع کاستن از سوء تعبیرها یا اشتباهات ارتباطی است.

این اظهارات فرمانده نیروی دریایی آمریکا در حالی مطرح می شود که واشنگتن در حال بازنگری سیاست خارجی خود در راستای تأکید بیشتر بر منطقه ایندوپا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانایی هسته ای چین به زودی از روسیه پیشی می گیرد

توانایی هسته ای چین به زودی از روسیه پیشی می گیرد