مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 03:002021-08-27فرهنگي

تیراژ پایین کتاب ها و یک تحقیر عمومی برای ایران


اگر وضعیت این طور ادامه پیدا کند، باید بگوییم اصلا در وزارت ارشاد را تخته کنند چون ادبیات و روزنامه نگاری از بین خواهد رفت.

- اکبر اکسیر تیراژ پایین کتاب ها را یک تحقیر عمومی برای ایران به شمار می آورد و با هشدار نسبت به این که اگر وضعیت این طور ادامه پیدا کند، باید بگوییم اصلا در وزارت ارشاد را تخته کنند، از این که هنرمندان تشنه نوازش هستند، می گوید.

این شاعر و طنزپرداز در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت فرهنگ و ادبیات و به طور خاص وضعیت نشریات و رسانه های فرهنگی و ادبی در دولت دوازدهم اظهار کرد: وضع بسیار خوبی نداشتند؛ به علت گرانی و قحطی کاغذ، کتاب هایی که باید در دو سه هزار نسخه منتشر می شدند، در 200، 300 نسخه به چاپ رسیدند و این - در سطح ملی - یک فاجعه است، چون تیراژ کتاب ها در ایران که مرکز ادبیات و شعر است، این قدر پایین است.

این یک تحقیر عمومی برای ایران است؛ اگر از ما بپرسند تیراژ فلان کتاب تان چقدر است و ما بگوییم 200 نسخه! او در عین حال گفت: برای همین من امیدوارم که دولت بعد از این توجه خاصی به کاغذ، کتاب و نشریات داشته باشد.

اکسیر با بیان این که ما از نشریات بسیار پررونقی برخوردار بودیم، افزود: ویترین ما در حال حاضر به دو سه مجله که در زمینه شعر و ادبیات منتشر می شوند، بسنده می کند که آن هم با هزار مصیبت است چون اکثرا شخصی هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیراژ پایین کتاب ها و یک تحقیر عمومی برای ایران

تیراژ پایین کتاب ها و یک تحقیر عمومی برای ایران