مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 03:002021-08-27سياسي

واکاوی معایب یک طرح جمعیتی جنجالی


انتقاد انجمن های علمی مشخصا به مواد 51 و 53 و 56 و جدیدا به جابجایی نسخ قانون سقط درمانی مصوب سال 1384 و ماده 73 این قانون است.

- دبیر انجمن علمی طب مادر و جنین با تاکید بر اینکه انتقادات پیرامون طرح جوانی جمعیت به مواد 51 و 53 و 56 باز می گردد، ایرادات این مواد از منظر علمی را تشریح کرد.

دکتر مریم نورزاده در گفت و گو با ایسنا، گفت: همانطور که مستحضر هستید طرح جوانی جمعیت از اسفند ماه 1399 رسانه ای شد.

این طرح برای تبیین راهکارهایی برای پیش گیری از ورود به مرحله پیری جمعیت و استفاده بهینه از پنجره جمعیتی توسط مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ویژه جمعیت بر اساس اصل 85 تصویب شد و تا به حال دو بار به شورای نگهبان جهت تایید ارسال شده و فعلا جهت رفع ایرادات و ابهامات به مجلس عودت داده شده است.

وی افزود: انتقاد انجمن های علمی مشخصا به مواد 51 و 53 و 56 و جدیدا به جابجایی نسخ قانون سقط درمانی مصوب سال 1384 و ماده 73 این قانون است.

در ماده 53 غربالگری ها صرفا با درخواست والدین یا ظن قوی پزشک قابل انجام است که در واقع عملا به معنای حذف غربالگری بخصوص برای خانواده هایی که اطلاعات کافی و بروز پزشکی ندارند، است و از آنجایی که مسئله کاملا تخصصی است و عموم جامعه اطلاعات دقیق ندارند، سبب آسیب به آحاد خانواده های جوان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی معایب یک طرح جمعیتی جنجالی

واکاوی معایب یک طرح جمعیتی جنجالی