مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 03:002021-08-27سياسي

چرا کودکان لجباز می شوند؟


زمانی که پدر و مادر، در صحبت و رفتار خود با کودک هماهنگ نباشند و توصیه یا گوشزد همدیگر را نقد کنند باید انتظار پرخاشگری و لجبازی از کودک خود را داشته باشند.

- دکتر معصومه صیدیوسفی روان شناس و مدرس دانشگاه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد:کودکی مانند همه ی دوره های رشد انسان پر از فراز و نشیب ها،موقعیت ها و چالش های مختلف است و اما در عین حال زیربنای شکل گیری شخصیت یک انسان و به عبارتی مهم ترین دوره ی رشد انسان است پس باید توجه بیشتری به این دوره داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مقوله های مهم این دوره، مسئله خشم و پرخاشگری در کودکان است که اغلب پدر و مادر از این مشکل ابراز ناراحتی می کنند، تصریح کرد: کودکان هم،مانند بزرگ ترها دچار خشم و ابراز آن یعنی پرخاشگری می شوند که معمولا با افزایش سنشان و با توجه به شرایط موجود یاد می گیرند که خشم خود را کنترل کنند، البته کنترل خشم به سه عامل وراثت،محیط تربیتی وهوش کودک بستگی دارد.

صید یوسفی گفت:کودکان در دوره های مختلف سنی چالش هایی را تجربه می کنند برای مثال از یک تا سه سالگی مرحله ی لجبازی کودک است و اگر کسی بازی آن ها را قطع کند ممکن است اشیای را به سمت آن فرد پرتاب کنند و یا در شش سالگی لگد زدن یا کتک کاری را ممکن است انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کودکان لجباز می شوند؟

چرا کودکان لجباز می شوند؟