مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 04:402021-08-28اقتصادي

زنگ خطر مگس میوه در مازندران به صدا درآمد


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: ازدیاد نسل و طغیان آفت مگس میوه مدیترانه ای و در نهایت خسارت روی مرکبات در مازندران دور از انتظار نیست.

- ایسنا/مازندران مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: ازدیاد نسل و طغیان آفت مگس میوه مدیترانه ای و در نهایت خسارت روی مرکبات در مازندران دور از انتظار نیست.

عبدالرحمن زاغی با اشاره به شرایط اقلیمی (دما و رطوبت) مناسب برای افزایش زادآوری و وجود میزبان های حساس رسیده نظیر انجیر، گلابی، سیب و میوه های در حال رسیدن به ویژه نارنگی پیش رس، گفت: ازدیاد نسل و طغیان آفت مگس میوه مدیترانه ای و در نهایت خسارت روی مرکبات دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی کارشناسان حفظ نباتات و گزارش های دریافتی از ایستگاه های پیش آگاهی مبنی بر افزایش شکار مگس میوه در تله های جلب کننده در روزهای اخیر، برای مدیریت و پیشگیری افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه ای در باغات مرکبات و جلوگیری از خسارت احتمالی روی مرکبات، به ویژه نارنگی پیش رس، راهکارهایی را به باغداران توصیه و به حضور فعال و گسترده کارشناسان در باغات برای رصد، پایش و بررسی تغییرات جمعیت مگس میوه و اطلاع رسانی راهکارهای مدیریتی و راهنمایی باغداران برای مبارزه با آفت یاد شده، تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر مگس میوه در مازندران به صدا درآمد

زنگ خطر مگس میوه در مازندران به صدا درآمد