مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 05:002021-08-28پزشكي

دریافت واکسن کرونا مانع اهدای خون است؟


تزریق واکسن کرونا منعی برای اهدای خون نیست و افرادی که در برابر این بیماری واکسینه شده اند فقط برای مدت کوتاهی از اهدای خون معاف می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر بشیر حاجی بیگی روز شنبه افزود: تزریق واکسن کووید 19 بستگی به نوع آن می تواند با معافیت از اهدای خون همراه باشد.

وی ادامه داد: کسانی واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت کرده اند، 28 روز پس از دریافت واکسن می توانند برای اهدای خون مراجعه کند، ولی تزریق انواع دیگر واکسن نظیر سینوفارم و سینوواک و برکت منعی برای اهدای خون ندارند و این داوطلبان اهدای خون می توانند بعد از بهبودی از واکنش های اولیه بعد از تزریق واکسن مانند درد عضلانی، تب و بی حالی می توانند خون اهدا کنند و منعی برای اهدای خون ندارند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون 18 سال و حداکثر سن برای اولین اهدای خون 60 سال است و برای دفعات بعدی اهدا کننده مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) حداکثر 65 سال است.

حاجی بیگی تصریح کرد: در شرایط کنونی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه است سازمان انتقال خون بازهم از امن ترین و کم خطرترین اماکن نظام بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت واکسن کرونا مانع اهدای خون است؟

دریافت واکسن کرونا مانع اهدای خون است؟