مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 06:302021-08-28اقتصادي

تداوم تامین آب رودخانه بالیخلی چای در حال انجام است


تامین آب و تداوم جریان حداقلی زیست محیطی در رودخانه بالیخلی چای علی رغم وقوع خشکسالی شدید و کمبود منابع آب، - ایسنا/اردبیل مدیر منابع آب شهرستان اردبیل گفت: تامین آب و تداوم جریان حداقلی زیست محیطی در رودخانه بالیخلی چای علی رغم وقوع خشکسالی شدید و کمبود منابع آب، در حال انجام است.

مدیر منابع آب شهرستان اردبیل ششم شهریور با بیان این مطلب اظهار کرد: علی رغم کاهش قابل توجه نزولات جوی و افزایش دما در سال جاری و به تبع آن کاهش آورد رودخانه بالیخلی چای در سال آبی جاری، با تلاش شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با تامین 200 لیتر در ثانیه آب از مخزن دریاچه شورابیل، جریان حداقلی زیست محیطی از دریاچه شورابیل در طول سال آبی جاری تاکنون در رودخانه بالیخلی چای در محدوده شهر اردبیل برقرار می باشد.

حمید فضائلی افزود: با خشک شدن رودخانه بالیخلی چای به دلیل وقوع خشکسالی شدید در حوضه آبریز آن، در حال حاضر در فصل گرم سال، منبع تامین آب و جریان زیست محیطی رودخانه بالیخلی چای، مخزن دریاچه شورابیل است و تلاش می شود حداقل جریان آب برای این رودخانه منتقل شود.

وی با بیان اینکه دریاچه شورابیل با ظرفیت ذخیره آب به میزان 14 میلیون متر مکعب یکی از جاذبه های گردشگری شهر اردبیل به شمار می رود، ادامه داد: آب ذخیره شده در این دریاچه بر اساس برنامه ریزی انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم تامین آب رودخانه بالیخلی چای در حال انجام است

تداوم تامین آب رودخانه بالیخلی چای در حال انجام است