مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 10:252021-08-28اجتماعي

چرا برخی داوطلبان انتخاب رشته نمی کنند؟


یکی دیگر از دلایل می تواند این باشد که رقابت بر سر درصد بزرگی از صندلی های دانشگاه ها که البته از کیفیت لازم هم برخوردار نیستند، وجود ندارد.

» - یکی دیگر از دلایل می تواند این باشد که رقابت بر سر درصد بزرگی از صندلی های دانشگاه ها که البته از کیفیت لازم هم برخوردار نیستند، وجود ندارد.

در حالی که تصور غالب جامعه این است که رقابت سنگینی برای تصاحب صندلی دانشگاه ها در ایران وجود دارد و اغلب داوطلبان در صف ورود به آموزش عالی هستند، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که 52 درصد داوطلبان کنکور سال 1400 که مجاز به انتخاب رشته شده بودند، از این کار صرف نظر کرده و عطای ورود به دانشگاه را به لقایش بخشیده اند.

البته این اتفاق ناگهانی رخ نداده و بررسی ها نشان می دهد که از سال 1390 جریان انصراف داوطلبان مجاز برای انتخاب رشته شکل گرفته و به تدریج افزایش یافته است؛ یعنی اگر در سال 1390، 75 درصد داوطلبان خواهان انتخاب رشته دانشگاهی بودند در سال 1400 این رقم به 48 درصد کاهش یافته است.

روزنامه همشهری در ادامه نوشت: لازمه تحلیل روند کاهشی اشتیاق به انتخاب رشته در کنکور سراسری، دست گذاشتن روی علت های نوپدید است وگرنه اشاره به علت هایی که همیشه وجود داشته و به خاطر آنها بخشی از داوطلبان دست از انتخاب رشته کشیده اند، کمکی به تحلیل علل کاهش رغبت به انتخاب رش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی داوطلبان انتخاب رشته نمی کنند؟

چرا برخی داوطلبان انتخاب رشته نمی کنند؟