مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 10:452021-08-28فرهنگي

آثار سینمای مستند در قم محلی برای اکران ندارند


یکی از فعالان سینما در قم از نبود امکانات کافی در حمایت از اکران اختصاصی آثار و تولیدات بومی سینمای بلند و کوتاه در شهر قم گلایه کرد و گفت: متاسفانه عرضه تولیدات سینمایی با قالب مستند و تجربی هنوز با مشکل دیرینه اکران در سینما و یا تحت عنوان محافل و رویدادهای .

- حمید رضا منتظری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت نامناسب تولید و اکران آثار سینمای شریف و متعهدانه هستند.

وی افزود: در دنیای امروز اهمیت و کاربرد فیلم مستند، چه با گرایش های خبری و ژورنالیستی و چه با گرایش های هنری و شاعرانه، در مقام یک رسانه پرنفوذ، قدرتمند و تاثیرگذار برای مقاصد آموزشی و ارتقای آگاهی در جامعه مورد بهره برداری قرار می گیرند و این ظرفیت بی بدیل سینمای مستند، امری روشن و غیر قابل انکار است.

این منتقد و مدرس سینما در ادامه بیان کرد: سینمای مستند یک سینمای شریف، شاعرانه و متعهد است و گرچه از جنبه گردش اقتصادی مرسوم در سینمای بدنه و تجاری و همچنین وابستگی متداول به گیشه از یک رهایی نسبی برخوردار می باشد، اما عدم حمایت مالی هدفمند از تولید فیلم مستند و عدم پیش بینی زیرساخت های لازم جهت اکران عمومی و عرضه اینگونه تولیدات سینمایی، مشکلات جدی برای ادامه حیات این سینما و سینماگران در شهر قم به وجود آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار سینمای مستند در قم محلی برای اکران ندارند

آثار سینمای مستند در قم محلی برای اکران ندارند