موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1400 ساعت 20:002021-08-28فرهنگي

روایت یک سرقت که «مونالیزا» را ارزشمند کرد


تابلو مونالیزا یک اثر هنری معمولی در موزه لوور بود تا اینکه حدود 100 سال قبل به سرقت رفت و پس از آن به گران ترین تابلو نقاشی جهان تبدیل شد! - تابلو مونالیزا یک اثر هنری معمولی در موزه لوور بود تا اینکه حدود 100 سال قبل به سرقت رفت و پس از آن به گران ترین تابلو نقاشی جهان تبدیل شد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا الجزیره در یک گزارش به موضوع سرقت مونالیزا که سبب شهرت بیشتر این تابلو شده است پرداخته.

در این گزارش آمده است: صبح یک روز معمولی گرم تابستانی در 22 آکوست 1911 بود؛ لویی پرو، نقاش فرانسوی بعد از پایان کارش احتمالا قصد پیاده روی در کنار رود سن را داشت که ناپدید شدن تابلو مونالیزا در محل کارش در موز لوور، از آن روز، روز متفاوتی ساخت.

پرو اولین نفری بود که متوجه جای خالی تابلو مونالیزا شد که تا آن زمان ارزش و شهرت کنونی را نداشت.

عصر روز 22 آگوست 1911 ، حدود 110 سال قبل، تابلوی مونالیزا از سالنی در لوور به سرقت رفت تا بعدها جایگاه و ارزش هنری اش را چندین برابر ارتقاء دهد! وینچنزو پروجا در تاریخ دست به سرقتی زد که به عنوان بزرگترین سرقت هنری قرن بیستم از آن یاد می شود.

او که از کارکنان سابق موزه لوور بود، پس از دستگیری اعتراف کرده بود که روز 21 آگوست در ساعت 7 صبح از دری که دیگر کارکنان وارد موزه می شوند، وارد موزه شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت یک سرقت که «مونالیزا» را ارزشمند کرد

روایت یک سرقت که «مونالیزا» را ارزشمند کرد