مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 03:502021-08-29سياسي

چالش های دانشجویان افغانستانی در دانشگاه های ایران


محققان پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با انجام یک مطالعه، مهم ترین موانع و چالش های دانشجویان دختر افغانستانی را در مرحله ورود به آموزش عالی ایران، - محققان پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با انجام یک مطالعه، مهم ترین موانع و چالش های دانشجویان دختر افغانستانی را در مرحله ورود به آموزش عالی ایران، بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین کشورهای میزبان مهاجران افغانستان در چهار دهه گذشته بوده و جامعه دانشجویان افغانستانی، با اختلاف بسیار، بزرگ ترین گروه دانشجویان غیر ایرانی در آموزش عالی ایران هستند.

این دانشجویان به دلیل قرابت فرهنگی، زبانی و مذهبی و همچنین پایین بودن شهریه تحصیل، ایران را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند.

با توجه به این که تاکنون مطالعه کیفی در خصوص تجربه مهاجران افغانستانی در مواجهه با آموزش عالی ایران صورت نگرفته، محققان پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با انجام یک مطالعه، مهم ترین موانع و چالش های دانشجویان افغانستانی را در مرحله ورود به آموزش عالی ایران، بررسی کردند.

برای انجام این مطالعه در بازه زمانی فروردین سال 1398 تا خرداد سال 1399، با 71 دانشجوی دختر افغانستانی دانشگاه های دولتی در سه شهر تهران، مشهد و قم که حداقل یک سال سابقه حضور در ایران داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های دانشجویان افغانستانی در دانشگاه های ایران

چالش های دانشجویان افغانستانی در دانشگاه های ایران