مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 05:402021-08-29دانش

کتاب حقوق محیط زیست در ایران منتشر شد


انتشارت جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «حقوق محیط زیست در ایران با رویکرد خسارات زیست محیطی و نحوه جبران آن» برای رشته های علوم انسانی به ویژه حقوق و محیط زیست را منتشر کرد.

- ایسنا/اردبیل انتشارت جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب حقوق محیط زیست در ایران با رویکرد خسارات زیست محیطی و نحوه جبران آن برای رشته های علوم انسانی به ویژه حقوق و محیط زیست را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کتاب توسط دکتر حسین مهدوی کنده و دکتر ولی شیرپور از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در سه فصل و 192 صفحه به رشته تالیف درآمده است.

در کتاب حاضر به بررسی مبنای مسئولیت مدنی در زمینه محیط زیست، کارایی و منابع آن؛ شناخت موانع و چالش های جبران خسارات زیست محیطی و دستیابی به روش های مناسب جهت جبران خسارات مذکور پرداخت شده است.

کتاب حقوق محیط زیست در ایران در خصوص چالش های موجود در راستای حفاظت از محیط زیست به این نتیجه رسیده است که خسارات زیست محیطی غالبا غیر قابل جبران، دیرپا، از لحاظ بار اثبات، مشکل و در برخی موارد فرا مرزی هستند.

همچنین با توجه به ویژگی های خسارات زیست محیطی نحوه ارزیابی این خسارات و روش های جبران همانند اعاده به وضع سابق، پرداخت غرامت و سایر روش ها نیز با نارسایی هایی مواجه می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب حقوق محیط زیست در ایران منتشر شد

کتاب حقوق محیط زیست در ایران منتشر شد