مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 06:102021-08-29پزشكي

واکسن کرونا در برخی به تولید پادتن منجر نمی شود


در میان این گروه 11 درصد چهار هفته بعد از تزریق دز دوم هیچ پادتن قابل مشاهده ای تولید نمی کنند - خیلی از اعضای این گروه افراد مبتلا به واسکولیت بودند که ریتوکسیماب مصرف می کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مطالعه ای در انگلیس نشان داده است که تزریق دو دُز واکسن کووید در برخی از بیمارانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند به تولید پادتن کم یا غیرقابل توجهی منجر می شود.

کارشناسان هنوز نمی دانند تاثیر کم بودن پادتن از نظر ایجاد ایمنی چیست، اما می گویند که تزریق دُزهای تقویتی احتمالا برای برخی از کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تصمیم مناسبی است.

این شامل مبتلایان به واسکولیت می شود که داروی قوی ریتوکسیماب مصرف می کنند.

برخی کشورها اکنون شروع به تزریق دُزهای تقویتی کووید کرده اند.

انتظار می رود انگلیس از ماه آینده به گروه های آسیب پذیر دز تقویتی واکسن کووید ارائه کند اما اکنون منتظر توصیه های یک نهاد مستقل مشورتی به نام جِی سی وی آی است.

مطالعه اُکتاو که منابع آن را شورای تحقیقات پزشکی تامین کرده و توسط متخصصان دانشگاه بیرمنگام هماهنگ شده، بخشی از شواهدی است که آن نهاد مشورتی در نظر خواهد گرفت.

کسانی که در این مطالعه ثبت نام کردند شامل بیماران مبتلا به سرطان، آرتریت التهابی، بیماری های کلیوی یا کبدی و کسانی که پیوند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا در برخی به تولید پادتن منجر نمی شود

واکسن کرونا در برخی به تولید پادتن منجر نمی شود