مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 06:452021-08-29سياسي

خط آهن خواف - هرات غیرفعال می شود؟


مدیرعامل اسبق شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با تکمیل راه آهن زاهدان – چابهار، افغانستان به دو بندر مهم شهید رجایی در بندرعباس و شهید بهشتی در چابهار متصل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، محسن پورسیدآقایی درباره احتمال غیرفعال شدن خط آهن خواف هرات با به روی کار آمدن طالبان اظهار داشت: خط آهن ایران و افغانستان از مسیر ریلی خواف هرات برای هر دو کشور مسیر استراتژیکی محسوب می شود و طالبان هم وقتی به عنوان حکومت بر سر کار آید از طریق همین خط آهن نیاز به تجارت با ایران دارد چنانکه دیدیم بلافاصله فعالیت های مرزی بین دو کشور از سر گرفته شد.

وی با اشاره به انفجار در این خط آهن که مسئولیت آن را طالبان بر عهده گرفت، گفت: آن عملیات یک انفجار کوچکی بود که طالبان از این عملیات به دنبال ایجاد هراس در منطقه بود اما باید توجه داشته باشیم زمانی که این انفجار در مسیر خواف هرات رخ داد، طالبان شورشگر بود اما امروز حکومت را در دست گرفته و حاکمیت این کشور مجبور است برای تجارت با ایران مسیر هموار داشته باشد و از طریق راه آهن خواف- هرات می تواند نیازمندیهای بخش هرات را تامین کند.

مدیرعامل اسبق شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه معتقدم خط ریلی خواف- هرات فعال خواهد شد، بیان داشت: البته کارآمدی این خط آهن بستگی به اتصال کامل آن به هرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط آهن خواف - هرات غیرفعال می شود؟

خط آهن خواف - هرات غیرفعال می شود؟