مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 07:352021-08-29سياسي

«عبرت» را با گوش هایتان ببینید!


سرپرست گروه هنری ماهو با اشاره به برگزاری سوگ خوانی «عبرت»، گفت: با حضور در این مراسم «عبرت» را با گوش هایتان ببینید.

- ایسنا/خراسان رضوی سرپرست گروه هنری ماهو با اشاره به برگزاری سوگ خوانی عبرت ، گفت: با حضور در این مراسم عبرت را با گوش هایتان ببینید.

امیرمحمد اصغری در گفت وگو با ایسنا در رابطه با برگزاری سوگ خوانی عبرت ، اظهار کرد: سوگ خوانی عبرت به وقایع پس از عاشورا، یعنی وقایعی که در مسیر اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و اتفاقاتی که در شام و کوفه افتاده می پردازد.

وی افزود: سوگ خوانی گونه ای از هنرهای آیینی است که در آن یک متن داراماتیک قرائت می شود که سال گذشته برای اولین بار توسط این گروه برگزار شد و امسال نیز به صورت تخصصی تر این برنامه را اجرا می کنیم.

نگارش متن این سوگ خوانی نیز از ابتداء بهار آغاز شد و بابت آن از حجت الاسلام و المسلمین نظافت و حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) تایید محتوا گرفتیم و بر این اساس متنی که تهیه شده متن مستند و تاییدشده ای است.

سرپرست گروه هنری ماهو درخصوص تفاوت سوگ خوانی با تئاتر و نمایش نامه خوانی، بیان کرد: تفاوت سوگ خوانی با تئاتر این است که در تئاتر با اجرای متن و در سوگ خوانی با قرائت متن روبه رو هستیم و به نسبت نقش هایی که در سوگ نامه وجود دارد، عوامل گروه بر روی جایگاه می نشینند و صرفاً متن را قرائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عبرت» را با گوش هایتان ببینید!

«عبرت» را با گوش هایتان ببینید!