مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 08:252021-08-29پزشكي

هشدار نسبت به تزریق خودسرانه سرم در مبتلایان به کرونا


فقط در مواردی آن هم با تشخیص پزشک، اگر چنانچه امکان بستری شدن فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان وجود نداشته باشد و بیمار نیاز به سرم داشته باشد باشد می توان از سرم استفاده کرد.

- متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن هشدار نسبت به مصرف خودسرانه سرم در منزل گفت: به هر میزان که سن فرد مبتلا به کرونا بالاتر یا دچار بیماری زمینه ای باشد، خود درمانی یا مصرف خودسرانه سرم بدون مشورت با پزشک درمنزل خطرناک تر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر شروین شکوهی با انتقاد از روش های نادرست درمانی از سوی برخی اکیپ های درمان در منزل برای مبتلایان به کرونا، اظهار داشت: یکی از روش های که این روزها متداول شده و افراد زیادی را قربانی خود کرده، اعزام اکیپ های درمان در منزل است این کار علیرغم بار مالی که برای خانواده ها ایجاد می کند در بسیاری از موارد به دلیل عدم سواد و تجربه کافی این گروه ها به میزان قابل توجهی نیز مشکل آفرین شده است.

وی با بیان این که روش های نادرست و خود درمانی های بی رویه موجب کاهش و ایجاد بحران سرم در کشور شد، افزود: متاسفانه درمان های خودسرانه باعث شده، سرم حتی برای افرادیکه در بیمارستان ها به آن احتیاج مبرم دارند هم نایاب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به تزریق خودسرانه سرم در مبتلایان به کرونا

هشدار نسبت به تزریق خودسرانه سرم در مبتلایان به کرونا