مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 08:452021-08-29سياسي

مضمون آفرینی در غزل، آری یا نه؟


غزل امروز دچار خمودگی و تکرار و گرفتار آسیب عاطفه زدگی و احساساتی گری شده است، نظری که «بهروزیاسمی» آن را رد کرد و معتقد است من مضمون را قبول ندارم و اصالت را به عاطفه و احساس می دهم و غزل باید به سمت ریشه های اصیل خود میل کند.

- ایسنا/ایلام محمدعلی قاسمی گفت: غزل امروز دچار خمودگی و تکرار و گرفتار آسیب عاطفه زدگی و احساساتی گری شده است، نظری که بهروزیاسمی آن را رد کرد و معتقد است من مضمون را قبول ندارم و اصالت را به عاطفه و احساس می دهم و غزل باید به سمت ریشه های اصیل خود میل کند.

دکتر بهروز یاسمی در نشست مضمون آفرینی در غزل معاصر که در حوزه هنری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: آخرین شاعرانی که خود را مقید به مضمون آفرینی می دانستند شاعران سبک هندی و در راس آنها بیدل و صائب تبریزی بودند و امروز دیگر مضمون آفرینی در غزل معاصر موضوعیتی ندارد.

وی در پاسخ به نظر محمدعلی قاسمی شاعر و نویسنده ایلامی مبنی بر اینکه مضمون آفرینی در این وانفسای غزل معاصر که در تکرار و احساساتی گری دست و پا می زند نیاز مبرم امروز ماست ، گفت : من مضمون را قبول ندارم و اصالت را به عاطفه و احساس می دهم و غزل باید به سمت ریشه های اصیل خود میل کند.

محمدعلی قاسمی در این نشست اظهار کرد: نیاز غزل معاصر رویکردی تازه و توجه به المان هایی است که جنبه های دیگری از زبان ، مض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مضمون آفرینی در غزل، آری یا نه؟

مضمون آفرینی در غزل، آری یا نه؟