مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 09:252021-08-29پزشكي

تاثیر مصرف 2 دارو در پیشگیری اولیه 50 درصدی از مرگ های قلبی عروقی


نتایج متاآنالیز سه مطالعه بزرگ کارآزمایی بالینی «تاثیر مصرف 2 دارو بر پیشگیری اولیه از حوادث عمده قلبی عروقی» با همکاری محققان ایرانی و بین المللی در مجله «لنست» منتشر شد.

- به نقل از پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، نتایج متاآنالیز سه مطالعه بزرگ کارآزمایی بالینی تاثیر مصرف پلی پیل با یا بدون آسپرین، بر پیشگیری اولیه از حوادث عمده قلبی عروقی با همکاری محققان ایرانی و بین المللی انجام و به تازگی در مجله لنست منتشر شد.

نتایج این مطالعه ضمن اثبات تاثیر چشمگیر این دارو در کاهش بیماری های قلبی عروقی، سکته های قلبی و مغزی و مرگ های قلبی عروقی در افراد بدون سابقه این بیماری ها، بر فواید قابل توجه و موثر آسپرین ترکیب یافته در این دارو و جدی نبودن عوارض آن مهر تایید زد.

یافته های این مطالعه تحت عنوان Fxed Dose Combination Therapies with and without Aspirin in Primary Prevention of Cardiovascular Disease که در 29 آگوست 2021 منتشر شده، حاکی از این است مصرف قرص ترکیبی پلی پیل با آسپرین موجب پیشگیری اولیه از حوادث قلبی عروقی در افراد بدون سابقه این بیماری ها، به میزان 47 درصد، کاهش سکته قلبی 53 درصد، کاهش سکته مغزی، 51 درصد، کاهش عمل جراحی بای پس عروق قلب 61 درصد و کاهش مرگ و میر قلبی عروقی به میزان 49 درصد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مصرف 2 دارو در پیشگیری اولیه 50 درصدی از مرگ های قلبی عروقی

تاثیر مصرف 2 دارو در پیشگیری اولیه 50 درصدی از مرگ های قلبی عروقی