مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 20:302021-08-29اقتصادي

کمبود سبوس، معضل عمده اسب داران خوزستانی


یکی از اسب داران قدیمی اهواز با اشاره به مشکلات موجود در صنعت اسب در پی کمبود و افزایش قیمت سبوس، گفت: جامعه اسب داران و دامداران استان مشکل سبوس دارد و این در حالی است که خوزستان مهد و جایگاه پرورش اسب اصیل عرب ایران محسوب می شود و باید توجه ویژه به آن شود.

- ایسنا/خوزستان یکی از اسب داران قدیمی اهواز با اشاره به مشکلات موجود در صنعت اسب در پی کمبود و افزایش قیمت سبوس، گفت: جامعه اسب داران و دامداران استان مشکل سبوس دارد و این در حالی است که خوزستان مهد و جایگاه پرورش اسب اصیل عرب ایران محسوب می شود و باید توجه ویژه به آن شود.

علی بهزادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به عدم تحویل سبوس به دامداران در شرایط بحرانی و خشکسالی و ایجاد مشکل در روند کاری اسب داران، اظهارکرد: سبوس گندم 35 درصد از خوراک دام را تشکیل می دهد و این سبوس از پوسته گندم که در کارخانجات آرد از گندم دولتی که دولت به کارخانجات جهت تولید آرد می دهد، به دست می آید و این سبوس از طریق سامانه دولتی و زیر نظر جهاد کشاورزی بین دامداران با توجه به تعداد دام تقسیم می شود که دولت نیز بابت تولید آرد به کارخانجات کارمزد پرداخت می کند.

وی بیان کرد: در دو سال اخیر هر وقت کارخانجات به دولت جهت بالارفتن کارمزد تولید آرد اعتراض داشتند، دولت به جای این که کارمزد آن ها را افزایش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود سبوس، معضل عمده اسب داران خوزستانی

کمبود سبوس، معضل عمده اسب داران خوزستانی