مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 20:452021-08-29اقتصادي

رشد اقتصادی 8 سال گذشته صفر تا 8 دهم درصد بوده /درگیر تغییر ریل بودجه هستیم


ضریب جینی در 8 تا 10 سال گذشته، افزایشی بوده است یعنی فاصله طبقاتی به نفع مرفهین، افزایش یافته است - به نقل از صدا وسیما مسعود میرکاظمی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در رسانه ها مطرح شده است که امسال کسری بودجه داریم، افزود: علت، این است که بودجه، خوب تدوین نشده است.

او ادامه داد: در عملکرد پارسال کشور 562 هزار میلیارد تومان مصارف کشور بود که از این رقم، 30 درصدش از طریق واگذاری دارایی های مالی مانند اوراق و مانند آن بود و 70 درصد منابع پایدار بود.

میرکاظمی با اشاره اینکه در بودجه 1400، دو سقف مصرف گذاشتیم، گفت: سقف نخست، 937 هزار میلیارد تومان و سقف دوم هزار و 277 میلیارد تومان است.

او ادامه داد: اگر عملکرد پارسال را ببینیم و منابع پایدار آن را محاسبه کنیم حدود 2 و نیم تا 3 برابر شده است.

باید پاسخ دهیم به چه علت این افزایش رقم بودجه را انجام دادیم؟ میرکاظمی اضافه کرد: امسال در 5 ماه و نیم یعنی در این 139 روز، 280 هزار میلیارد تومان مصارف کشور بوده است که از این رقم 220 هزار میلیارد تومان از منابع قابل اتکاء بوده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مابه التفاوت آن از 220 تا 280 هزار میلیارد تومان از تنخواه استفاده شده است و 85 هزار میلیارد تومان هم از طریق واگذاری دارایی های مالی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد اقتصادی 8 سال گذشته صفر تا 8 دهم درصد بوده /درگیر تغییر ریل بودجه هستیم

رشد اقتصادی 8 سال گذشته صفر تا 8 دهم درصد بوده /درگیر تغییر ریل بودجه هستیم