مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 01:402021-08-29سياسي

بهسازی دارالسلام از اولویت های شورای شیراز باشد


عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد که احیاء، مرمت و بازسازی قبرستان دارالسلام این کلانشهر از اولویت های شورای ششم باشد.

- ایسنا/فارس عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد که احیاء، مرمت و بازسازی قبرستان دارالسلام این کلانشهر از اولویت های شورای ششم باشد.

رضا محمدیان در کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز بیان کرد: قبرستان دارالسلام شیراز بعد از گورستان وادی السلام در نجف اشرف و بقیع در مدینه منوره سومین قبرستان قدمت دار جهان اسلام است و نخستین قبری که در آن قرار گرفته به سال 24 هجری در زمان حیات پیامبراکرم(ص) باز می گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شورای شهر شیراز، محمدیان افزود: این قبرستان از منظر ملی، معنوی و هنری در کشور بی نظیر است و مدفن بسیاری از علما، بزرگان و مفاخر شهر شیراز از صدر اسلام تا نیم قرن پیش است که خود بیانگر قدمت و سابقه این گورستان تاریخی مذهبی است.

عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز ادامه داد: هرچند این قبرستان در سال های متمادی مورد بی توجهی و بی مهری سایر مسئولین قرار گرفته اما شورای ششم باید با تمام توان از این گنجینه بزرگ تاریخی مذهبی حمایت و برای بازسازی آن گام بلندی بردارد.

محمدیان همچنین با در نظر گرفتن پتانسیلهای این مجموعه و استفاده متناسب از آنها در زمینه، علمی، هنری، فرهنگی و مهم ترین آنها جذب توریسم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهسازی دارالسلام از اولویت های شورای شیراز باشد

بهسازی دارالسلام از اولویت های شورای شیراز باشد