مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 03:352021-08-30بين الملل

فعالیت های سفارت انگلیس در افغانستان به قطر منتقل شد


سفیر انگلیس در کابل که با آخرین پروازهای عملیات تخلیه شهروندان از افغانستان خارج شد، گفته است که فعالیت های سفارت انگلیس در افغانستان به قطر منتقل می شود.

- سفیر انگلیس در کابل که با آخرین پروازهای عملیات تخلیه شهروندان از افغانستان خارج شد، گفته است که فعالیت های سفارت انگلیس در افغانستان به قطر منتقل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، قطر که میزبان نمایندگان سیاسی گروه طالبان در خارج از افغانستان بود، یک سال پیش به عنوان میزبان مذاکرات صلح افغانستان انتخاب شد که این مذاکرات با پیشروی طالبان و تسلط آنها بر کابل عملا بی نتیجه ماند.

لوری بریستو، سفیر انگلیس در افغانستان بعد از ورود به بریتانیا در پیامی ویدیویی گفت که سغارت این کشور در کابل در اولین زمان ممکن بازگشایی خواهد شد.

هم زمان با بازگشت سفیر بریتانیا و پایان عملیات تخلیه غیرنظامیان و نظامیان این کشور از کابل، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، تلاش های بین المللی در روند خروج حدود 120 هزار نفر از افغانستان را ستود اما گفت که پایان این عملیات لحظه شادی و سرور برای همه ما نیست.

جانسون روز یکشنبه در پیامی ویدیویی با اعلام خبر بازگشت سفیر بریتانیا در افغانستان، گفت که تمام سربازان و دیپلمات های بریتانیایی کابل را ترک کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت های سفارت انگلیس در افغانستان به قطر منتقل شد

فعالیت های سفارت انگلیس در افغانستان به قطر منتقل شد