مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 04:502021-08-30اقتصادي

اعلام رتبه جهانی ایران در سرمایه گذاری بر روی فناوری و نوآوری


بر اساس آخرین گزارش کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل، ایران در فناوری اطلاعات رتبه 82 جهانی و در صنعت رتبه 130 جهانی را کسب کرد.

- رتبه 53 جهانی ایران در سرمایه گذاری بر روی فناوری و نوآوری بر اساس آخرین گزارش کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل، ایران در "فناوری اطلاعات" رتبه 82 جهانی و در "صنعت" رتبه 130 جهانی را کسب کرد.

امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم اختراعات ایران در گفت وگو با ایسنا گفت: کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد (UNCTAD) که تمرکز اصلی خود را پرداختن به امور کشورهای درحال توسعه برمی شمارد و تاکید دارد که پیامدهای منفی سرعت سرسام آور فناوری، برای این دست کشورها پررنگ تر است.

در نتیجه کشورهای درحال توسعه باید تعادل را در جوامع خود برقرار کنند تا قادر باشند به توسعه ای متوازن در کشور خود، جامه عمل بپوشانند.

وی با طرح این سوال که فناوری های پیشرو چه هستند و چه آینده ای در انتظار دنیای تکنولوژی است، اظهار کرد: بنا بر گزارش آنکتاد، هیچ تعریف واحدی از فناوری های پیشرو وجود ندارد اما به طور کلی، فناوری های پیشرو به فناوری های جدیدی اطلاق می شود که به سرعت درحال پیشرفت هستند و از دیجیتال سازی و ارتباطات بهره می برند و می توانند تاثیرات چشمگیری بر اقتصاد، جوامع و توسعه سایر فناوری ها بگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام رتبه جهانی ایران در سرمایه گذاری بر روی فناوری و نوآوری

اعلام رتبه جهانی ایران در سرمایه گذاری بر روی فناوری و نوآوری