مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 05:552021-08-30پزشكي

موارد ابتلاء به قارچ سیاه نادر است


یک متخصص بیماری های داخلی با بیان اینکه موارد ابتلاء به قارچ سیاه نادر است و مردم نگران نباشند، گفت: در بیماران مبتلا به کرونا گاهی داروهایی مانند انواع کورتون ها، - ایسنا/همدان یک متخصص بیماری های داخلی با بیان اینکه موارد ابتلاء به قارچ سیاه نادر است و مردم نگران نباشند، گفت: در بیماران مبتلا به کرونا گاهی داروهایی مانند انواع کورتون ها، دگزامتازون و متیل پردنیزولون برای مهار سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از آسیب به ریه ها تجویز می شود که ممکن است با سرکوب سیستم ایمنی بدن، زمینه برای ابتلاء به قارچ سیاه فراهم شود.

دکتر حمیدرضا امیرذهنی در گفت گو با ایسنا، عفونت قارچ سیاه یا موکورمایکوزیس را عفونت نادری دانست و که سال ها قبل از شیوع بیماری کرونا وجود داشته است و گفت: این عفونت معمولا در افرادی که به هر دلیلی نقص ایمنی دارند، مشاهده می شود.

امیرذهنی ادامه داد: به طور مثال افرادی که شیمی درمانی انجام دادند یا افرادی که به هر دلیلی از جمله دیابت بالا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند کورتون با دُز بالا دریافت می کنند، ممکن است در موارد نادر به این عفونت مبتلا شوند.

وی با تأکید بر اینکه در بیماری کرونا عامل تخریب ریه ها، واکنش شدید سیستم ایمنی بدن است، تصریح کرد: آسیب به ریه ها در بیماری کووید19 توسط سیستم ایمنی بدن مانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موارد ابتلاء به قارچ سیاه نادر است

موارد ابتلاء به قارچ سیاه نادر است