مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 06:152021-08-30اقتصادي

کشت دوم افزایش دهنده درآمد برنجکاران گیلانی


مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی گیلان گفت: پرورش راتون و کشت دیگر محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی در ارتقای درآمد برنجکاران دارد.

- ایسنا/گیلان مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی گیلان گفت: پرورش راتون و کشت دیگر محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی در ارتقای درآمد برنجکاران دارد.

ابراهیم اکبرزاده در گفت و گو با ایسنا گفت: تاکنون دروی خوشه های طلایی برنج در بیش از 95 درصد از شالیزارهای استان انجام شده است و فقط شهرستان های جنوبی استان بخشی از محصول را از شالیزارها برداشت نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی برداشت در گیلان نسبت به سال های قبل سرعت بیشتری دارد و تا کنون 170 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده اند.

اکبرزاده با بیان اینکه افزایش درآمد کشاورزان از اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی است، ادامه داد: کشت دوم و همچنین پرورش راتون موجب راتقای درآمد برنجکاران روستاییان می شود و ما برای گسترش این امر به شالیکاران توصیه کرده ایم برای کشت محصولات کشاورزی در شالیزارهایشان فعالیت کنند.

وی همچنین با اشاره به آغاز کشت دوم در شهرستان های غربی گیلان گفت: کشاورزانی که رقم هاشمی برداشت کرده اند از شرایط مناسب آب و هوایی استفاده کنند و با آبگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت دوم افزایش دهنده درآمد برنجکاران گیلانی

کشت دوم افزایش دهنده درآمد برنجکاران گیلانی